Heb jij een sterk merk? Sommigen denken daar weinig over na. ‘Mijn merk is sterk, basta’. Is dat zo? Of moet je toch eens kritisch kijken naar de werkelijk waarde? Laten we eens wat merkwaarden noemen. Je staat voor persoonlijke aandacht. Mensgerichtheid staat bij jou voorop. De klant is koning en jij wilt geen ‘namaakgedrag’, werkelijke interesse en authentiek gedrag. Ga eens kritisch na of deze waarden allemaal de volle aandacht krijgen in jouw uitstraling? Is je personeel hier dagelijks van doordrongen? Is het echt van meerwaarde? Krijgt de klant de indruk dat het allemaal om hem draait? Dat is wel je bedoeling. Personeelsmotivatie en de uitstraling van het bedrijf zijn essentiële aandachtspunten om dit te bereiken.
Het gaat bij klanten om het scheppen van beleving. Klanten willen welkom zijn, gastvrijheid ervaren en een warme deken om zich heen voelen. Dat heeft alles te maken met communicatie. Uitnodigingen voor events moeten meer zijn dan een kaart of een mail. Het moet echt uitnodigend zijn. Dat ziet de klant als een belangrijke merkwaarde. Je bent een open bedrijf dat belangstelling heeft voor de klant. Dat doet iets met de klant. Jouw klant herkent in je bedrijf een relatie. Iemand wiens aanwezigheid op prijs wordt gesteld. Je wordt relevant voor de klant. Het onderscheidend karakter van jouw bedrijf stijgt. De merkwaarde neemt toe. De gastvrijheid levert iets op!
Wil jij eens sparren over de merkwaarden van jouw bedrijf? Neem contact met ons op.