Vaak zijn uiterst attente bedrijven, die bekend staan om hun aandacht en goede service onbeholpen in de communicatie met de klant. Via de email wordt er vaak het beeld opgeroepen van een star en rigide beleid. Het tegendeel dus. De klant haakt hier op af. Investeren in de relatie met de klant is de moeite waard. Je moet via alle kanalen de relatie versterken. Laat geen kans onbenut. Het is een beetje Nederlands om al onze activiteiten te beoordelen op nuttigheid en doelmatigheid. Dat is niet altijd goed. Soms is een vriendelijk telefoongesprek de oplossing. Maar ook in andere uitingen richting de klant dien je persoonlijke betrokkenheid te stellen boven doelmatigheid. Wij kunnen je daarbij helpen!
Een persoonlijke insteek werkt doorgaans uitnodigend. Geef de ontvanger het gevoel dat je de relatie van uitermate groot belang acht. De verpakking is hier misschien nog belangrijker dan de inhoud. Het moet aantrekkelijk zijn voor de klant om kennis te nemen van jouw boodschap. Het moet de klant treffen in het hart. Vormgeving, kwaliteit en onderscheidend karakter zijn losse onderdelen die tezamen zorgen voor attentiewaarde. De aandacht voor de klant moet zich vertalen in een consistente communicatie en authentieke welgemeende aandacht. De klant van tegenwoordig is veeleisend, grillig in koopgedrag en gaat goed voorbereid op pad. Weet je hem of haar te verleiden?
Brainstormen hoe je op een effectieve wijze kunt communiceren met je klant? Bel ons eens.