Persoonlijk contact en klantloyaliteit

Hendrik-Jan van der Rhee

Persoonlijk contact onderhouden met uw klant is van groot belang. Veel gaat tegenwoordig via email, contactformulieren, appjes en gehaaste telefoongesprekjes tussendoor. Als er al persoonlijk contact is, dan komt het initiatief vaak van de zijde van de klant. De klant wil iets bespreken, iets weten of gewoon zijn wens kenbaar maken. Spontaan contact met de klant is van levensbelang. De levensader van de relatie. Zeg eens eerlijk: wanneer heeft u voor het laatst spontaan contact opgenomen met de klant? Wanneer is voor het laatst het initiatief -proactief- van u uitgegaan?

Communiceren kan tegenwoordig op velerlei manieren. U kunt online de klant contacten via social media kanalen. U kunt klanttevredenheid meten door feedback te vragen. Dat heeft altijd twee kanten. Kritische klanten kunnen negatieve berichten posten. Het geeft u echter de kans snel in te grijpen en adequaat te reageren. Het één is negatief, echter uw snelle en prompte reactie kan de schade zichtbaar reduceren. Gebruik social media niet voor onzinnige berichtgeving, maar zet het in voor digitaal klantcontact. Echter, het is niet genoeg. Het gaat om persoonlijk contact, face-to-face.

Wanneer de mix tussen goede service, adequate klachtbehandeling en tevredenheid over de geleverde diensten of producten gepaard gaat met een gevoel van betrouwbaarheid, bent u op de goede weg. U bent dan klaar voor de volgende fase. De online en offline presentatie. Een goed functionerende webshop of website die toegankelijk en gebruiksvriendelijk is. Voeg iets toe aan de webshop, iets persoonlijks, iets wat uw klant doet beleven dat hij of zij welkom is. Ga bij iedere stap in het verkoopproces voor optimale klanttevredenheid. Fysiek of digitaal; de klant is altijd welkom.

Dit alles is belangrijk. Echter het allerbelangrijkste is dat u uw klant leert kennen. Verzamel gegevens, maak klantprofielen, laat zien dat u zijn of haar behoeften kent. Wees persoonlijk in uw communicatie. Stuur een kaartje vanwege de verjaardag, het jubileum of de ziekte. Geef iets weg, een bloemetje, een kortingsbon, een uitnodiging of gewoon een kleinigheid. Laat de klant zich bijzonder voelen. Gun de klant het podium. Zorg voor persoonlijk contact teneinde de gunst van de klant te verwerven. Zet in op klantloyaliteit. Gepersonaliseerde smart media 2.0 in Optima Forma.

HJ Media Groep is actief op het terrein van smart media campagnes. De klant persoonlijk aanspreken middels een klantprofiel. Weten wat de wens en behoefte van de klant is. Meer weten? Neem dan contact met mij op!

Meer weten?

"Ik kan je er alles over vertellen!"

Hendrik-Jan van der Rhee

Strategie & Creatie

  • Laat je gegevens achter
    en ik neem contact met je op

    Ons contacten mag natuurlijk ook!

Leave a Reply

Privacystatement

Welkom op onze site! Wij verzamelen verschillende soorten gegevens op onze website om de website zo goed mogelijk te laten aansluiten uw wensen en eisen. Hieronder kunt bekijken welke onderdelen wij gebruiken, en kunt u deze optie eventueel uitschakelen.

Privacy statement | Sluiten
Instellingen