Veel dienstverlenende bedrijven achten zich kennisintensief en kwaliteitsgericht. Toch verpakken zij hun boodschap in een te goedkoop papieren tasje. Zij stralen hierdoor niet uit dat zij een waardevol product of een uitzonderlijke dienst verkopen. Wij promoten bij deze klanten ‘kwaliteitsmarketing’. De dienst, het product en de prijs is de optelsom van de klanttevredenheid. Immers door hun unieke product of dienst leveren zij een positief antwoord op de problemen en vragen van de klant. Dat vraagt om een gerichte communicatie offline en online en een duurzame en uit kwaliteitsonderdelen bestaande ‘verpakking’. Alles vraagt om een goede doordenking van de boodschap richting de markt.
Het gaat echter verder. Over het algemeen gooit men de ‘verpakking’ weg. De inhoud blijft. Ook daar is de volle aandacht voor nodig. Het gaat om attentie, hoffelijkheid, dienstbaarheid en respect voor de klant. Niet het bedrijf is het middelpunt maar het welbevinden van de klant, het gevoel dat appelleert aan eigenwaarde. Het verwachtingspatroon van de klant t.a.v. hetgeen de dienstverlener oproept. Worden de beloften vervult of neemt de waarde van de dienst gaandeweg af? Blijft men even zorgvuldig in het uitvoeren van de dienst zoals is beloofd in de marketingboodschap? Dat zijn belangrijke zaken die aan bod moeten komen in het bedenken van een gerichte marketingstrategie voor dienstverleners!
Bent u dienstverlener? Wilt u eens doorpraten over kwaliteitsmarketing? Wij doen het graag!