Wij hebben klanten die op basis van hun intuïtie tot besluiten komen. Ze verkopen mooie producten of leveren excellente diensten. Alles op intuïtie? Nee, vaak zijn ze goed voorbereid op reis gegaan. Wij helpen hen door data in te zetten om met scherp te schieten. Het blijkt dat zij over een goede analyse van de markt beschikken. Wij helpen hen om de juiste informatie van de (potentiële) klant te verkrijgen. Analyseren van klantdata is een serieus werk. Het vraagt om creativiteit en consistent redeneren. Intuïtief handelen is dus meer dan roekeloos tot een snelle conclusie komen. Het vraagt om onderbouwing van het gevoel. Juist de koppeling tussen creativiteit en intuïtie helpt.
De juiste timing om tot klantcommunicatie over te gaan is een tweede facet dat deze ondernemers verder brengt. Zij weten het juiste moment uit te kiezen. Is dat intuïtie? Nee, dat is gevoel voor de juiste timing. De tijd goed gebruiken. Zo kunnen soms tegendraadse tijden (waarop je denk, nu even niet) weleens de juiste momenten zijn waarop de klant verrast iets hoort van je bestaan. Dat zijn de ondernemers die geen duizend ‘to do’ dingen hebben maar de prioriteiten leggen bij de belangrijkste zaken. Communiceren met de klant op het moment waarop dat effect heeft. Wat dunkt u, wanneer heeft u uw klant iets laten horen over uw bedrijf zodat u weer eventjes de volle aandacht kreeg?
Aandacht voor uw bedrijf. Een kwestie van juiste timing of intuïtie? Wij denken graag met u mee.