Wie is jouw doelgroep?

Je klant behoort tot een bepaalde doelgroep. Welke doelgroep? Dat is lastig te bepalen. Een globale beschrijving treft geen doel. Denk niet in generieke hokjes, maar denk liever in klantprofielen. Maak van je doelgroep een gewaardeerd aantal waardevolle relaties. Zorg dat je deze groep weet te raken. Breng emoties en gevoelens over van waardering, persoonlijke aandacht en beleving. Wanneer je op een gestructureerde en gedetailleerde wijze weet om welke klanten het gaat krijg je toegang tot hun denkwereld en interesses. Eigenlijk probeer je op deze wijze je klanten doelmatig te bereiken. Wie is mijn -potentiële- klant en op welke wijze krijg ik zijn of haar aandacht?

Een klant die graag in de tuin werkzaam is of een sport beoefent heeft een ander profiel dan iemand die status wil uitstralen valt op luxe en er goed uit willen zien. Nuchtere milieubewuste klanten hechten vaak meer aan eenvoud, veiligheid en zekerheid. Duurzaamheid is dan een issue. Je begrijpt; klanten zijn niet over één kam te scheren. Je dient daar met al je communicatie rekening mee te houden. Probeer de klant gericht te bereiken.  Spreek hem of haar aan op interesses en levensvisie. De kans op succes stijgt dan aanzienlijk. Kies de insteek van de ‘probleemoplosser’. Teveel marketingboodschappen gaan over het tegelijkertijd oproepen en bevredigen van de behoefte.

Wij kunnen voor jou een effectief plan maken hoe je meer gerichter je doelgroep kunt benaderen.

Meer weten?

Related

Interesting for you!

Originele inhakers voor social media

Scherpzinnige posts die inspelen op dagen of gebeurtenissen die jaarlijks terugkeren, zoals bijvoorbeeld Koningsdag, vragen om planning. Werken met een contentkalender is eerder standaard dan uitzondering.

Kies je kleur
Jouw naam
Hello #your_name

Data driven communication

Een website helemaal in jouw stijl? Kies je kleur en vul je naam in. Klik op de knop en personaliseer de website.