Van klanten gasten maken

Natuurlijk bent u blij met het bezoek van klanten aan uw bedrijf. Zeker, klanten zijn altijd welkom en u bent er altijd op uit om iets te verkopen. U wilt absoluut serieus rekening houden met diens wensen en behoeften. U wilt er optimaal op inspelen zelfs. Is dat genoeg? Om van klanten échte gasten te maken moet er nog een schepje bovenop. U dient zich namelijk -vanuit echte gastvrijheid- meer te richten op uw merkwaarden.

Wat zijn dat eigenlijk? Merkwaarden. Wel, uw merk moet staan in het teken van persoonlijkheid. U en uw medewerkers zijn de vertegenwoordigers van uw merk. Wanneer ‘gastvrijheid’ hoog in het vaandel staat dient u mensgericht te handelen t.o.v. klanten, hen te respecteren, empathisch (óók uw medewerkers) en authentiek te zijn. Meedenken met de klant zonder hem of haar iets op te dringen. Oplossingen bieden.

Welke eigenschappen kenmerken ‘gastvrij’ zijn? Wel, warmte, comfort en interesse in de gast. Uitnodigend zijn, niet karig of benepen, maar royaal. Open en met werkelijk belangstelling in het wel en wee van de gast. Kijk, dan gaan er dingen gebeuren. Dan is de klant niet bij voorbaat een verkoopobject of omzetdoel maar een welkome gast. Dat nodigt uit tot gunning, wederkerigheid en repeterend bezoek!

Meer weten?

Related

Interesting for you!

Kies je kleur
Jouw naam
Hello #your_name

Data driven communication

Een website helemaal in jouw stijl? Kies je kleur en vul je naam in. Klik op de knop en personaliseer de website.