Voor veel bedrijven zijn wij de partner op het gebied van de communicatie met de klant. Zo organiseren wij sessies om de klant beter te leren kennen. Onze klanten zijn winkelbedrijven, technische ondernemingen en zakelijke dienstverleners. Toch zit er altijd hetzelfde patroon in de ‘kennismaking met de klant’ van de ondernemer. Een aantal zaken vallen direct op. We noemen er een aantal: Weet je echt wat de vraag en de behoefte van de klant is? En zo je dit weet, heb je enig idee welke kennis, data en informatie daarvoor reeds aanwezig is en welke nog moet worden verkregen? Weet je -wanneer deze volledige informatie aanwezig is- welk doel je hebt om dit in te zetten? Vaak is dit de eerste eyeopener.
Welke communicatiemiddelen gaan we inzetten? Online of offline? Welke data en klantinformatie is nodig? Welk aanbod gaan we de klant doen? Hoe gaan we die boodschap verpakken? De in te zetten communicatiekanalen zijn van wezenlijk belang. Het ligt aan de klantgroep, de producten of diensten en de cultuur van het bedrijf. Zo proberen we heel effectief ‘de boel’ in beweging te zetten. Het oog gericht op de klant. Energie mobiliseren bij medewerkers, zij moeten immers enthousiast worden van de gekozen aanpak. Organisatie breed verbinding krijgen met de klant. Dat gaat niet vanzelf. Bedenk hierbij; wacht nooit op andermans verbinding, maar zet zélf altijd de eerste stap.
Wil je meer verbinding met de klant? Hebben je medewerkers oog voor de klant? Vraag ons eens naar onze ervaringen.