Heeft u ook last van ongevraagde klantfeedback?

Naast gevraagde klantfeedback bestaat er ook zoiets als ongevraagde klantfeedback. Klanttevredenheidsonderzoek, het onderzoeken van de klantreis en het houden van klantevents en interviews leveren nuttige klantfeedback op. Dit is vervolgens in te zetten om de naamsbekendheid te vergroten, de dienstverlening te verbeteren en een heuse online-community te stichten. Positieve zaken. Een online-community krijgt een steeds pregnanter belang. Het vergroot de klantbetrokkenheid. U kunt op deze wijze nieuwe producten, assortiment, collecties en diensten op een snelle wijze onder de aandacht van de klant brengen. De klant als deelnemer van uw marketingstrategie. Effectiever kan het niet.

Negatieve klantfeedback is van een geheel andere orde. Social media is een niet te onderschatten bron van positieve en negatieve berichtgeving. Bestaande en potentiële klanten putten eruit. Het is dus zeer zinvol om uw social-mediakanaal open te zetten. Met alle gevolgen van dien. Reageer op een juiste en adequate wijze op negatieve berichtgeving. Het gaat niet vanzelf over, laat er geen negatief sentiment ontstaan rondom uw bedrijf. Klachten, een onheuse behandeling van de klant, fouten in levering en het niet nakomen van afspraken kunnen snel leiden tot negatieve beeldvorming. Wees een lerende organisatie, communiceer open en eerlijk. Óók over tekortkomingen.

Onze specialisten weten hoe u om moet gaan met dit soort problematiek. Consulteer hen eens.

Meer weten?

Related

Interesting for you!

Originele inhakers voor social media

Scherpzinnige posts die inspelen op dagen of gebeurtenissen die jaarlijks terugkeren, zoals bijvoorbeeld Koningsdag, vragen om planning. Werken met een contentkalender is eerder standaard dan uitzondering.

Kies je kleur
Jouw naam
Hello #your_name

Data driven communication

Een website helemaal in jouw stijl? Kies je kleur en vul je naam in. Klik op de knop en personaliseer de website.