Nadenken en vervolgens doen!

Ik ben voorstander van het ‘proberen’. Wie niets probeert komt ook tot niets. Ondernemers zijn soms een beetje lamgeslagen. Spijt van gemaakte fouten en bang om zich opnieuw te vergissen. Beklemmend! Als je met dit soort ondernemers praat vraag je jezelf af waarom ze nog ondernemen. Ik ben juist een voorstander van proberen, durven en fouten maken. Door die instelling gun ik ook mijn medewerkers dezelfde houding. Alles beter dan passiviteit. Er zit een groot voordeel aan. Mensen die fouten en vergissingen durven te maken, zijn beter toegerust voor uitdagingen en tegenslag. Een niet te versmaden eigenschap in deze tijd. Ondernemers moeten inzetten op probeer- en leerstrategieën. Dat leert hen zich snel aan te passen aan de immer wisselende omstandigheden.

Wij proberen onze klanten hierbij te helpen. Vaak komen ze langs om allerlei ideeën te toetsen. Gaat het wel? Hoeveel kans maak ik onder deze marktomstandigheden? Welke uitstraling en middelen zijn nodig om succesvol te verkopen? Zonder over allerlei essenties heen te stappen zeg ik vaak: “Probeer het gewoon!” Soms moet je het andersom proberen. Samen bedenken we dan allerlei scenario’s. Dat is goed. Het brein wordt hierdoor gestimuleerd. Laat je beide hersenhelften samenwerken. Ratio en emotie. Rekenen zonder berekend te zijn. Beslissingen nemen zonder bang te zijn.

Bent u ook toe aan een vernieuwende aanpak als het gaat om marketing en communicatie? Bel ons!

Meer weten?

Related

Interesting for you!

Datagedreven communicatie

Wat is datagedreven communicatie?

Datagedreven communicatie is een manier om informatie te verzamelen en te gebruiken om gerichte en effectieve communicatie te creëren. Het kan worden gebruikt om marketingcampagnes

Kies je kleur
Jouw naam
Hello #your_name

Data driven communication

Een website helemaal in jouw stijl? Kies je kleur en vul je naam in. Klik op de knop en personaliseer de website.