Het belang van een sprankelende uitstraling

Het is de kunst om als onderneming wendbaar te blijven. Snel reageren op veranderingen. Klanten zijn veeleisend, dus zij die stilzitten plakken vast en drogen uit. Veel energie gaat verloren door achter de feiten aan te lopen. Verkoop en promotie vragen om mensen die sprankelen en willen werken in een ambitieuze omgeving. Nadenken over marketing, salesactiviteiten, promotie en communicatie helpt een onderneming en de medewerkers om alert te blijven op deze zaken. Hoe?

Wel, een actief promotie en marketingbeleid zal medewerkers aanzetten om beter te presteren, ze gaan hun werk als positief en ‘mooi’ ervaren. Ze zullen nieuwe initiatieven nemen en op innovatieve ideeën komen, alles om de klant op een betere manier van dienst te zijn. Een gevolg van een fijne en inspirerende werkomgeving is dat medewerkers minder vaak ziek zijn. Dat is toch mooie bijvangst, is het niet!? Daarnaast stijgt hun loyaliteit naar de onderneming, ze gaan meer doen en hebben plezier.

Komt dat allemaal vanzelf? Nee. Maar het is bewezen dat medewerkers die plezier hebben in hun werk en in staat worden gesteld hun klanten op een juiste wijze tegemoet te treden, doordat zij waarde kunnen toevoegen aan het product of de dienst, beter presteren. Een mooie goed werkende website, perfect promotiemateriaal en een -bij de activiteit behorende huisstijl– geeft hen een gevoel van trots. Zij voelen zich vertegenwoordiger van een gerespecteerde en sterke onderneming.

Bevlogen medewerkers scoren een hoge klanttevredenheid. Ze verkopen hierdoor makkelijker. De productiviteit stijgt en de winstgevendheid neemt hierdoor toe. Ik las ergens: ‘Bevlogenheid is een magische state of mind die ontstaat wanneer mensen sterk betrokken zijn bij de organisatie waar ze voor werken, plezier hebben in wat ze doen en daarbij sprankelen!’ Wie wil er werken bij een organisatie die de uitstraling heeft van een ingezakte en achterhaalde club die de tijd wel uitdient?

Een sprankelende uitstraling kan dus een belangrijke bijdrage leveren aan company pride, kwaliteit en ambitie van de medewerkers en hun motivatie de klanttevredenheid op een hoog peil te krijgen. Het zal leiden tot betere prestaties, fijnere werkrelaties en het werken met meer ‘hart en ziel’. En dat alles door een beetje ‘opsmuk’? Nee zeker niet. Het gaat om innerlijk en uiterlijk. Intern moet een onderneming op orde zijn met een hoge kwaliteitsnorm, vriendelijkheid en uitmuntende service.

De onderneming moet de beste producten en de meest perfecte dienstverlening hoog in het vaandel hebben staan. Dat is voorwaarde nummer één. Echter, een mooi product of perfecte dienst vraagt een mooie verpakking. Het integraal doorvoeren van de merkwaarden -zowel fysiek als visueel- in mens en organisatie maakt deze waarden herkenbaar en zichtbaar. Dat is een aantrekkelijke omgeving om binnen te werken en dat geeft vertrouwen voor de klant om hiervan gebruik te maken.

Meer weten?

Related

Interesting for you!

Wat zijn uw verkoopambities?

Marketing en communicatiespecialisten pretenderen na te denken over allerlei koersen en richtingen wanneer het gaat om ambitie, koers en strategie van verkoopteams. Immers, meestal gaat

Klanten die tevreden zijn

Heb jij ook zo de neiging om het de klant naar de zin te maken? Nou, dat is een goed streven. Meer passie voor de

Kies je kleur
Jouw naam
Hello #your_name

Data driven communication

Een website helemaal in jouw stijl? Kies je kleur en vul je naam in. Klik op de knop en personaliseer de website.