De klant, communicatie, motivatie en middelen

Wij helpen ondernemers graag om meer te verkopen. Verkopen is een kunst apart. Wij zetten allerlei communicatieve en promotionele middelen in om de aandacht van de klant te trekken. Echter, dit is niet voldoende. Het moet een samenwerking zijn tussen de mensen binnen het bedrijf welke verantwoordelijk zijn voor sales en commercie en onze professionals.

Salesmensen zijn bijzondere mensen. Ze vertellen vaak een hoop. Het zijn drukke en extraverte medewerkers. Vol fantasie vertellen zij weleens halve waarheden. Ze laten het er niet bij zitten, zijn vasthoudend en positief. Zij pakken niet één vinger maar de hele hand. Het is dus zaak om op een duidelijke, heldere wijze met hen te communiceren. Dat schrikt hen zeker niet af, maar je spreekt juist hun taal. In deze soms ingewikkelde en dynamische omgeving willen wij graag acteren.

Als data-gedreven marketing- en communicatiebedrijf willen wij in jouw salesactiviteiten participeren en de medewerkers helpen hun doelen te bereiken. Hiervoor is nodig dat we duidelijke doelen hebben. Hoe kunnen we zorgen voor verkoopactivatie, promotie en advertising? Op welke wijze kunnen we de (potentiële) klant beter aanspreken? Welke middelen passen bij de bedrijfscultuur, de branche en de klanten?

Wij zien in de praktijk dat ondernemers die de focus op de klant hebben beter presteren. Ook de medewerkers die bezig zijn met sales moeten dagelijks enthousiast bezig zijn met de klant, nieuwe markten openbreken en zorgen dat er meer verkocht wordt. Dat is geen vanzelfsprekendheid. Ondersteuning van salesmensen is ons vak.

Wij hebben ontdekt dat procedures en controle alleen maar frustratie en ergernissen opleveren. Wij pleiten dus altijd voor een open houding, inzicht en ondersteuning. Het belang van ‘willen’ is groot. Om die reden ondersteunen we hen met mooi promotiemateriaal, data-gedreven communicatie, een ‘state of the art’ website en goede ideeën.

Als marketing- en communicatie professionals zijn wij in staat om de prikkels die werkelijk nergens toe aanzetten te vermijden. Als mensen het bijvoorbeeld irritant vinden om wekelijks een overzicht te maken van hun salesactiviteiten verzinnen we daar een andere methodiek voor. Wij hebben veel ervaring met data-gedreven communicatie. Wij bieden hier maatwerk. Gericht op de klant en ondersteunend aan de salesorganisatie. Dat vraagt soms een omslag in denken. Het willen ontdekken van deze verandering is een kwestie van luisteren naar elkaar, samenvatten en doorvragen. Op deze wijze krijgen we de neuzen in dezelfde richting en werkt een ieder vanuit dezelfde drijfveer: de klant!

Wilt u echt een frisse wind laten waaien door uw salesactiviteiten? Wilt u echt betere prestaties bereiken met uw salesteam? Ontdek dan op welke wijze wij u kunnen helpen. Niet vanuit dwang, niet door meer procedures, maar door met elkaar op een ‘speelse wijze’ allerlei cross-mediale middelen in te zetten. Data te laten spreken. Data te gebruiken voor persoonlijke communicatie. Albert Einstein zei ooit: ‘Play is the highest form of research!’ Wij hebben het bij ondervinding. Op een speelse manier mensen aanzetten tot verandering, een andere blik op de klant, een frisse wind door verouderd promotiemateriaal, een nieuwe huisstijl en een goed functionerende website. Neem nu de stap!

Meer weten?

Related

Interesting for you!

Klanten die tevreden zijn

Heb jij ook zo de neiging om het de klant naar de zin te maken? Nou, dat is een goed streven. Meer passie voor de

Benchmarking en het marketingbudget

Benchmarking is een zeer nuttige bezigheid. Er achter komen hoe jouw collega-ondernemers en concurrenten het doen. Op welke wijze hebben zij hun bedrijfsorganisatie ingericht en

Kies je kleur
Jouw naam
Hello #your_name

Data driven communication

Een website helemaal in jouw stijl? Kies je kleur en vul je naam in. Klik op de knop en personaliseer de website.