Maakt u als ondernemer altijd bewuste keuzes? Laat u alles aan het toeval over? Bent u continu de markt aan het afspeuren, luistert u naar uw klanten en stemt u daar uw keuzes op af? Kortom, hoe ontstaan uw keuzes. Heeft u er weleens over nagedacht? Sommige mensen lijken net zombies, ze staan op, stappen onder douche kleden zich aan om vervolgens verschrikt te denken: āO ja, dat is waar, ik moet vandaagā¦!ā Ze wandelen geblinddoekt het leven door.
Dat lijkt me voor een ondernemer niet zo handig. Wanneer een ondernemer op de automatische piloot gaat verdwijnt de ambitie en de energie om welke keuze dan ook een kans te geven. Het gaat er dus om dat de ondernemer de bewuste keuzes maakt. Maak een plan. Wat is leuk? Waar ben ik goed in? Wat kan ik absoluut niet? Streep weg, vul aan en besef dat met elke keuze die u bewust maakt u een plan creƫert.
Sommige zaken moeten op de schop. Wij zien veel ondernemers langs komen met kansrijke plannen. Anderen zijn bezig met een kansloze missie. Dan moeten er zaken veranderen. Als u werkelijk uw plan wilt realiseren behelst de bewuste keuze consequenties. Bewuste keuzes maken en stap voor stap realiseren. De tijd die ligt tussen āhet planā en āhet succesā goed besteden en achter uw keuze blijven staan. Zullen we ervoor kiezen om samen uw plannen te realiseren?