Hoe bereikt u een hoge mate van klanttevredenheid?

Iedere ondernemer wenst zichzelf veel tevreden klanten. Wij ook. Daarom hebben wij een simpele en doeltreffende methodiek ontwikkeld. Ook voor u kunnen wij een plan maken en vervolgens implementeren waardoor u meer tevreden en enthousiaste klanten krijgt. Graag nemen wij u mee in onze aanpak. Wellicht iets voor u om te overwegen.

Waarom zijn tevreden klanten zo belangrijk? Stijging van de klanttevreden zal leiden tot meer positieve aanbevelingen en mond-tot-mondreclame. Hierdoor krijgt u snel nieuwe klanten. Ook zullen uw bestaande klanten meer herhalingsaankopen doen. Verder is het effect van ‘cross-selling’ niet te onderschatten. Door dit effectief in te richten zullen uw andere reclame- en acquisitiekosten afnemen. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat ook de medewerkerstevredenheid toeneemt.

Hoe kunt u dit alles bereiken?

  1. Door een grondige analyse van uw aanbod, branche, benchmarkingonderzoek en een heldere doelstelling gaan wij samen met u beoordelen hoe uw bestaande klantenkring eruitziet. Wie gaan wij betrekken bij het onderzoek en welke van uw medewerkers gaan wij motiveren om mee te doen?
  2. We starten een vooronderzoek en stellen samen met uw medewerkers de lijst met vragen op. Verder houden wij enkele diepte-interviews. Deze informatie vormt een onderdeel van de klanttevredenheidsvragen en de aanpak om persoonlijker met uw klanten te communiceren. Zo komen wij met een maatwerkoplossing met als doel u meer tevreden klanten te bezorgen.
  3. We bepalen samen met u een aantal interne meetpunten voor het volgen van de klanttevredenheid. We kijken naar klachten, recente opzeggingen van klantrelaties en bepalen hierbij de belangrijkste preventieve acties die moeten leiden tot meer klanttevredenheid.
  4. Aan de hand van een eerste analyse stellen wij een aantal verbetermaatregelen op waardoor u beter in staat bent de geformuleerde doelstelling te realiseren. Hierbij betrekken wij uw medewerkers en doen voorstellen om de interne communicatie te verbeteren.
  5. Naast het sturen van de interne organisatie komen we vervolgens toe aan een data-analyse, waarbij het doel is om op een meer effectieve wijze met uw klanten te communiceren. De klant moet zich gekend en gewaardeerd voelen met een aan hem persoonlijk aanbod. Wij onderzoeken uw klantdatastructuur, doen aanbevelingen en helpen u om een campagne op te zetten. Wij hebben alles in huis: data analisten, fotografen, vormgevers en tekstschrijvers.

Waarom een persoonlijk aanbod?
De gemiddelde klant bestaat niet. Wie zijn uw klanten en welke klanten zou u graag willen hebben? En als het om bestaande klanten gaat, welke dan, waarom is hij of zij al klant van uw bedrijf? Wij hebben ondervonden dat klanten het heel belangrijk vinden op welke wijze uw product of dienst wordt geleverd. Niet alleen prijs, kwaliteit, stiptheid en vriendelijkheid spelen een belangrijke rol, maar ook de persoonlijke relatie met uw klant. De tevredenheid neemt zienderogen toe wanneer de positieve ervaring de verwachting overtreft. Dat kan alleen als de klant zich persoonlijk gekend weet.

Meer weten?

Related

Interesting for you!

Klanten die tevreden zijn

Heb jij ook zo de neiging om het de klant naar de zin te maken? Nou, dat is een goed streven. Meer passie voor de

Benchmarking en het marketingbudget

Benchmarking is een zeer nuttige bezigheid. Er achter komen hoe jouw collega-ondernemers en concurrenten het doen. Op welke wijze hebben zij hun bedrijfsorganisatie ingericht en

Kies je kleur
Jouw naam
Hello #your_name

Data driven communication

Een website helemaal in jouw stijl? Kies je kleur en vul je naam in. Klik op de knop en personaliseer de website.