Datagedreven uitingen voor een zeer persoonlijke benadering naar je klanten

Datagedreven magazine

Welkom bij onze blog over offline datagedreven marketing. In deze blog geven we een voorbeeld hoe data je kan helpen om gepersonaliseerde klantervaringen te creëren. Stel je voor: elke klant, ongeacht leeftijd of locatie, ontvangt een persoonlijk magazine op basis van hun profiel. 

Dat is waar datagedreven communicatie van pas komt! Ontdek hoe gegevens kunnen worden gebruikt om unieke magazines samen te stellen die perfect passen bij de interesses en voorkeuren van elke klant. We willen dat elke klant zich speciaal voelt en relevante aanbiedingen krijgt.  

Bespaar op je kosten en vergroot de omzet met persoonlijke marketing

Met traditionele marketing stuurt een winkel één modemagazine naar het gehele klantenbestand. Veelal worden delen van zo’n magazine overgeslagen, op zoek naar de kledingstijl die het meeste bij een klant past. Dat kost extra papier en verzendkosten voor de delen die niet worden bekeken en dus ook geen omzet zullen opleveren dankzij die betreffende klant.

Wist je dat de slagingskans van jouw reclameboodschap en de gewenste merkbeleving toeneemt als je je klanten persoonlijk aanspreekt?

Creëer unieke klantbelevingen met gepersonaliseerde magazines op maat

Mensen van 70 jaar en ouder hebben een andere kledingstijl dan twintigjarigen. Daarnaast wil een jonger persoon wellicht anders aangesproken worden dan een zeventigplusser (tone of voice). Dan kun je nog denken aan het uitsplitsen van data op geslacht, koopgedrag, regio en de verzendwijze (mail en/of post). Allerlei criteria waarop je persona’s kunt samenstellen.

Op deze manier kun je met behulp van data en templates voor iedere individuele klant een persoonlijk magazine op maat maken.

‘Gegevens worden gebruikt om de inhoud  af te stemmen op de specifieke behoeften en interesses van elk individu’

Optimaliseer je klantbenadering: Ontdek hoe wij je kunnen helpen met persona’s en gerichte communicatie

Ieder bedrijf met klantendata kunnen wij helpen met het samenstellen van persona’s. Ook met het opzetten van gerichte communicatie of verder helpen met het professionaliseren daarvan. Neem contact op met ons om vrijblijvend te sparren hoe we jou hiermee kunnen helpen.

Smit Mode

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je meer weten over datagedreven communicatie?

Door op onderstaande link te klikken kun je nog meer hierover lezen in ons online bladermagazine. Dit artikel is onderdeel van ons jubileumboek.

Meer weten?

Related

Interesting for you!

Marketing en Strategie

Hoe vaak evalueer jij je marketingplan?

Regelmatige evaluatie is essentieel voor je marketingplan Marketing en strategie zijn twee van de meest cruciale elementen die de groei van een onderneming kunnen bevorderen.

Kies je kleur
Jouw naam
Hello #your_name

Data driven communication

Een website helemaal in jouw stijl? Kies je kleur en vul je naam in. Klik op de knop en personaliseer de website.